Maspalomas

publicerat i Allmänt;
Hej! Vad dagarna springer iväg här borta, trots att jag och Erik är uppe med tuppen. Imorse var ändå första dagen då alarmet blev rätt ställt, och vi kom upp vid 6 som planerat. Löprundan idag på en dryg mil blev faktiskt mycket finare (och gick dessutom lättare), än tidigare morgnar då vi idag fick se soluppgången på ett helt annat sätt än vad vi fått se tidigare. Så fantastiskt fint, tankarna hamnar på helt andra håll än på smärta och nedpsykande tankar när man springer längs strandpromenaden som här. Önskar på ett sätt att det vore vardag, även om jag förstår att man inte alls skulle uppskatta det på samma sätt då som man gör nu. 
Vi brände oss rätt bra vid poolen igår allihopa, så vi kände för en dag som inte är i direkt gassande solljus idag. Vi tog en tur in till Maspalomas och shoppade lite där. Sjukt fint ställe, även om det såklart är rätt turistigt som allt annat här på Gran Canaria. Det påminde lite om att strosa runt i Surfers Paradise, även om det såklart är väldigt olika också. Men just utsikten över havet, souvenirbutikerna, stränderna och sevärdheterna. Me like! Sen att jag får se och uppleva det här tillsammans med min familj och killen som sätter guldkant på min vardag- det är fantastiskt på alla sätt och vis! 
 
 
 

Kommentera inlägget här :