Jag börjar på måndag

publicerat i Allmänt, Mat och recept, Träning;
God morgon måndag. Nu var det väldigt länge sedan sist, och mycket har hänt. Jag kan inte ta allt i en catch up nu, utan vi får istället köra från nuet och sedan ta tillbakablickar allt eftersom. Jag tror att det blir den bästa kombon för att orka.  
I måndags, för en vecka sedan, laddade jag hem en app för att ha lite bättre koll på vad jag stoppar i mig, och se till så att jag håller mig inom rimligt kaloriintag. Det höll en dag, sen var jag trött på det där. Igår kväll när vi låg i sängen och åt ost och kex jag och E, så får han plötsligt den briljanta idén att vi ska gå ner några kilon för att vi ska bli lite lättare till de gymnastiska delarna i Crossfiten.
-När börjar vi? frågar jag.
-Imorgon, svarar Erik.
 
...om 9 timmar alltså. Inte ens rättvist kändes det. Jag hann inte mentalt ladda. Men okej, säger han så, då provar vi väl det. Så idag tog jag nya tag med min kalori-app. Jag börjar på måndag börjar bli ett standarduttryck för mig nu.
 

Kommentera inlägget här :