Matkasse

publicerat i Allmänt, Hemmet;
Så var karusellen igång- igen. Vaknade igår morse med utslag i ansiktet, samlade i ett enhetligt område väldigt liknande eksem. Jag har under våren haft problem med liknande symptom och har varit på flera läkarbesök där de har testat lite olika behandlingar, men ingenting hjälper utan eksemen kommer tillbaka. Är riktigt trött på att få dom här eksemen nu, och önskar SÅ mycket att dom bara kunde göra ett allergitest på mig och se om jag kanske är överkänslig mot någonting. För ärligt så ser jag inget annat samband, eftersom eksemen kommer och går lite som dom själv vill och känner för.
Jag tänker att jag avvaktar med att ringa läkaren och själv ser hur lång tid det tar för eksemen att läka ut. Blir det outhärdligt, då ringer jag. Men jag är så trött på den här karusellen nu. V I L L   I N T E!
Jag och Erik har förresten bestämt oss för att testa det här med matkasse framöver. Vi har riktigt dåligt med inspiration, vi äter alltid sam- samma, och ingen av oss känner att vi har varken tid eller lust att springa på mataffären. Nu har vi beställt en färdig 5- dagarskasse som vi kan hämta ut på måndagar någon gång när det passar oss mellan 17-21. Känns perfekt för oss, speciellt när vi inte blir bundna till att behöva vara hemma mellan en viss tid heller, utan vi kan åka och hämta när vi känner att det passar. Första kassen kommer om drygt 1 vecka, får se om det är som vi tänkt oss.

Kommentera inlägget här :