Gummistövlar

publicerat i Allmänt, Kläder och skor, Shopping;
Tänk att vi närmar oss augustis slut och planar väg för hösten redan. Var tog sommaren vägen? Kom den ens? Jag går fortfarande och väntar på de där långa, varma, sommarkvällarna när man kan sitta ute i bara en tunn kofta och bli uppäten av myggen. Jag har inte upplevt en enda sådan kväll den här sommaren, och därför känns det så konstigt att vi redan ska välkomna hösten.
En av de jobbigare delarna med hösten tycker jag är de regniga dagarna. Att man ska behöva bli blöt var man än ska ta sig. Speciellt jag som cyklar till jobbet varje morgon. Köpte för ett par år sedan ett par höga gummistövlar som har varit perfekt, men som igår kväll svek mig då mina vader var alldeles för stora för skaftet och jag fick hux flux inte på mig dem som förut. Vet med mig att jag har ett behov av gummistövlarna, så jag tog mig en liten kik och hittade väldigt söta gummistövlar som jag faktiskt klickade hem på en gång- till en riktigt bra peng! Tänker att eftersom prislappen inte var så hög, så behöver jag inte heller ha så höga förväntingar på kvalitén, och behöver därför inte bli ledsen om jag måste köpa nya om ett par säsonger. Min filosofi säger att om man köper billigt så köper man dyrt, så vi får väl se efter den här investeringen om det stämmer eller inte.
(Bild lånad från: skotornet.se)

Kommentera inlägget här :