Att lura sig själv

publicerat i Allmänt, Hemmet, Träning;
Ikväll har det varit en sån kväll när vi har kunnat ta oss för precis vad vi vill. Inget planerat förutom ett tänkt Crossfit- pass. Masade oss ner till gymmet direkt efter jobbet och tränade i en timme, kom hem runt sex och hade hela kvällen kvar att göra vad vi vill. Älskar verkligen den känslan, när träningen är klar och övrig tid finns kvar. Tiden inför träning är bara väntan, och den tiden blir ofta väldigt oeffektiv för mig. Sen har det sina naktdelar att träna tidigt också, för det innebär ibland att man måste stressa hem från jobbet fast det kanske finns grejer att göra klart där med. Men i regel älskar jag att få träningen klar i tid.
Jag pratade en del förra veckan om hur trött och sliten jag är nu för tiden. Att jag inte har några som helst problem att somna åtta på kvällen, och ändå vaknar dödstrött på morgonen. Jag har kommit på ett sätt att lura mig själv till att vara vaken på kvällarna: -genom att sätta på en tvätt som man sen måste hänga. Fruktansvärt bra knep egentligen, men idag var jag verkligen tillbaka i mitt trötta jag, och kvart i nio var jag så less på att tvättmaskinen inte var klar än för jag var dödstrött. På papperet ett bra försök, i verkligheten kanske en lite sämre verkan än jag hoppats på. Dock ett knep som är värt att ge några fler försök trots allt. (Jag hängde tvätten, men fruktansvärt less på min egen, dumma idé)
 

Kommentera inlägget här :