Summering dag 1

publicerat i Allmänt, Mat och recept, Träning;
God morgon. Nu har dag ett passerat av vårat "skära ner på kolhydrater"- liv, och med facit i hand får jag nog ändå erkänna att första dagen gick helt okej. Jag tyckte att det sög stundvis, och jag var sugen på en extra smörgås då och då, men det gick, jag tog mig igenom det och jag är nu inne på dag nummer två. Jag tycker fortfarande det känns jobbigt, det har inte blivit någon rutin än, och jag har långt ifrån lärt mig hur jag ska tackla när jag blir sugen på någonting gott. Men dom kraven kan jag inte ha på mig själv än, det har gått alldeles för kort tid för det. Där får jag luta mig lite på Erik för han har betydligt mycket bättre moral än mig. Men det är väl preci det som livet handlar om, att lära av varandra och stötta och peppa. Vi alla är bra på olika saker. -och jag, jag är typ bra på att vara hungrig hela tiden.
Summerat finns gårdagen. 38 kalorier till godo. Här gör man inte mer än vad man behöver, haha. Jag laddade hem gratisversionen av Lifesum, och den är faktiskt riktigt bra! Egentligen lyssnar jag inte så mycket på vad själva appen har att säga till mig, utan jag använder den som ett verktyg för att se hur mycket jag ätit på dagen, och ungefär hur mycket jag har kvar att äta. Till det ändamålet så fungerar den klockrent.   
 

Kommentera inlägget här :