En onsdag i världsklass

publicerat i Allmänt, Kläder och skor;
God morgon torsdag! Idag vaknade jag upp något piggare än igår, men ändå tillräckligt trött för att tycka det var jobbigt att lämna sängen. Dock känns kroppen fräsch idag och det kan dels vara för att vi hade vilodag från träning igår (sjukt behövligt!!), eller för att jag fick energidepåerna påfyllda igår av en kär vän. För gud vilken trevlig kväll jag hade igår! Min fina vän Emelie, vanligen stockholmsbrutta, är hemma hos sina föräldrar på semester och tog sig tid för att komma och hälsa på mig en kväll i Sandviken. Med sig hade hon blommor och fina presenter, och jag blev så glad och överraskad så! Dessutom hade hon lyckats pricka in ett av mina favoritmärken på de örhängen som jag fick, så lyckan var total.
Efter en liten rundtur i lägenheten satte vi oss ner för middag. Vi bjöd på kycklingpaj och sallad, så väldigt enkelt fast väldigt gott. En sån där mat som funkar både till fest och vardag. Det är dessutom en kul rätt att ha i matlåda, man längtar lite extra mycket till lunchen då. Så fort vi satt oss ner till bords så gick snacket konstant i tre timmar utan andningspaus. Hon är verkligen en fin vän Emelie, ett riktigt energiknippe och en glädjespridare. Fler som henne skulle jorden inte må dåligt av, så jag är glad att jag lyckats få just henne i mitt liv.
 

Kommentera inlägget här :