Monday morning

publicerat i Allmänt;
God morgon. Då sitter man här på kontoret igen då, sippandes på en kaffe. Känner mig ganska trött och inte så utvilad efter helgen faktiskt, men det beror nog snarare på en inre stress inför kommande tenta i veckan än något annat. För helgen, den har faktiskt varit lugn. Tanken var ju (i vanlig ordning), att jag skulle ha fokus på min tenta i helgen och verkligen försöka ta vara på tiden och lägga effektivt plugg. Som vanligt blev det varken hackat eller malet, och jag skänker nu min förhoppning till att det kanske kommer en identisk tenta som sist. Hoppet är ju det sista som lämnar människan, så jag får väl tro på det ett tag till.
Erik klev i morse av sin veckojour och det känns faktiskt ganska skönt. Även om den inte direkt påverkar mig, så går jag också runt med en inre stress och oroar mig att han ska bli utringd. Det hände igår kväll, precis när vi hade borstat tänderna och krypit ner i sängen. Då ringer telefonen och ett företag i Hofors behöver hjälp. Så himla typiskt! Efter att ha kikat efter hundra gånger bredvid mig i sängen om han är hemma, flög jag upp ur sängen när jag hörde ytterdörren öppnas tidigt i morse och han klev in. Klockan var fyra på morgonen. Gillar inte att man ska iväg och jobba sådär över natten när man är trött, det blir sådan hög skaderisk på allting då. Därför var det så himla skönt att höra honom kliva in i morse, då kunde man slappna av de sista två timmarna innan jag själv skulle kliva upp. Pussade min fina hejdå, och laddar själv för en arbetsdag <3
 

Kommentera inlägget här :