En vecka kvar

publicerat i Allmänt;

Så var vi där igen, att dagarna bara springer förbi och jag hinner inte riktigt med i svängarna. Nu var det tre dagar sedan jag kikade in här sist, och även om jag inte förstår var tiden har tagit vägen så har vi hunnit med massor på dom här dagarna. Så även om inte jag får ihop pusslet, så faller pusselbitarna på plats ändå, hihi. Tänk att vi redan har varit här en vecka. Förstår det inte riktigt. Flera av de resenärer som vi kom med far hem idag, och det känns riktigt skönt att veta att man har en hel vecka kvar här. Det blir avkoppling på ett helt annat sätt Än om man är här en vecka, då blir alla utflykter och allt pressande i solstolen bara en enda stress. Nej, två veckor passar alldeles utmärkt!

I fredags var vi iväg på världens mysigaste utflykt till Arguineguin, och stranden Anfi beach som finns där. Helt magiskt ställe där vi badade i havet som var klarblått, och vandrade på stranden som knappt blev varm. Stranden var alldeles sådär gyllenfärgad och härlig. Direkt hämtad från Bahamas. Så riktigt lyxigt! Dit vill vi fara igen 🙂

Lördagen blev däremot aningen lugnare då Erik och jag startade dagen med 1,8 mils löpning. Det gick faktiskt riktigt bra för oss båda, och vi hamnade på en totaltid under 2 timmar vilket vi båda är väldigt nöjda med. Resten av dagen slappade vi vid poolen och försökte bättra på brännan. -eller ja, Erik paxade platsen under parasollet hela dagen då han är en liten shrimp, hihi? men vi höll oss alla i ett lugnt skick 🙂

På kvällen hade vi tänkt besöka restaurang tre hjärtan inne i San Agustin som Eriks mormor och morfar besökte när dom var här på Gran Canaria. Jag och Erik tänkte ha en mini celebration och fira våra 3 månader tillsammans, men restaurangen var tyvärr stängd, så vi gjorde ett återbesök på den Italienska restaurangen som vi besökt tidigare. Denna gången kanske snäppet mer nöjd med maten även om det med facit i hand kändes svårt att uppnå.

Söndag innebar utflykt, och den här gången styrde vi kosan norrut på ön. Las Palmas blev slutdestination då de skulle ha en härlig marknad att besöka. Marknaden var helt okej, ganska liten, men vi gjorde några mindre fynd. Jag köpte en härlig strandfilt som jag är så nöjd med! I övrigt hade stan inte så mycket att erbjuda just en söndag, då söndagar i det här landet innebär stängt. Las Palmas är ju annars öns huvudstad och står för det enda storstadsliv som går att komma åt. Men det missade vi under denna tripp och är därav ganska missnöjda med Las Palmas generellt. Lite roligt att veta dock, är att det skiljer ungefär 200 soldagar per år mellan den norra och södra delen här på ön, och det märkte vi av när vi hoppade på bussen och for norrut. Redan halvvägs på resan mulnade det på rejält och vi önskade alla att vi hade haft med oss paraplyn, men molnen blåste sakta men säkert bort och vi fick en härlig dag tillsammans där uppe.

Idag- då körde vi poolhäng hemma för hela slanten. Nu ska vi sova, för imorgon väntar intervaller tidigt på morgonen följt av ett återbesök till Anfi beach. Nattis!