Att vakna utvilad

publicerat i Allmänt;

Torsdag förmiddag och riktigt utvilad. Tanken var att jag och Erik skulle knåpa ihop det där vitrinskåpet igår kväll som vi båda längtat så mycket efter att få på plats. Erik satte igång att plocka upp kartonger, och jag slog mig ner i soffan. Jag hatar att bygga ihop möbler för det går aldrig som jag tänkt mig, jag blir irriterad, och min assistans snarare stjälper än hjälper där på slutet. Därför tänkte jag att om jag håller mig på avstånd redan från start, då kanske det går bra för en gångs skull. Klockan var runt halv åtta när bygget påbörjades, och efter ett tag hör jag Erik säga ”kom gumman, vi går och lägger oss istället”. Jag vaknar då till. Tydligen har jag somnat på soffan. Tittar nyvaket på klockan och den visar 20:03. Jag har alltså somnat innan åtta! Masar mig över till sängen tätt följt av Erik och vi båda slocknar direkt. Pang, tjong- det var den onsdagkvällen det, haha. Förstod att vi skulle få sota för det där spinningpasset på ett eller annat sätt!

Idag väntar en ny arbetsdag, Erik är i Hedemora och jobbar. Ikväll blir det full rulle med löpträning i Trebo med Må Bättre och sedan packning inför helgen. Vi åker till Sundsvall med två kompisar från Sandviken, och vi ser så mycket fram mot helgen! Hotellnätter, shopping, träffa gamla vänner, festival och utomhusteater. Så mysigt kommer det att bli, vi längtar alla fyra!

 

Kommentera inlägget här :