Vitrinskåpet på plats!

publicerat i Allmänt, Hemmet;
Igår kväll hann vi äntligen få ordning på vårat vitrinskåp som varit under ihopbyggnad i fyra (!!!) veckor. Förvisso har vi varit utomlands två veckor, men resterande tid har inte varit av det effektivare slaget. Skåpet känns lite halvrangligt till min besvikelse nu när det är tomt, men tänker mig att det säkert blir lite stabilare när jag får in lite mer prylar i det så skåpet får lite mer tyngd. Sen kan jag inte räkna med allt för mycket heller när vi fick en sådan billig prislapp på skåpet, men jag vill ju inte att någon hylla ska braka sönder när porslinet står där i heller. Är ändå nöjd med resultatet och tycker skåpet har den där romantiska touchen som jag vill ha, med lite lantligt inslag. Vardagrummet känns mycket mer ombonat och hemtrevligt nu, även om skåpet fortfarande står tomt.
Fyndade den vita piedestalen här i våras på loppis också för 75 kronor. Dock var den träfärgad och tråkig då, men jag verkligen älskar formen på den. Köpte lite färg på rusta och målade om den och tycker den passar så bra in i vårat vardagsrum. Små, små steg i rätt riktning mot ett mer ombonat hem.
 

Kommentera inlägget här :