Intervalltisdag

publicerat i Allmänt, Träning;
I vanlig ordning stod det intervaller på dagens träningsschema eftersom det är tisdag och vi fortfarande håller i och följer vårat maratonprogram. Vi är redan inne på vecka fem av tolv, så vi har snart tagit oss igenom halva programmeringen. Loppet närmar sig med snabbare steg än man tror!
Passet idag gick fruktansvärt bra. Var stor skillnad på att springa inomhus på ett löpband i Sverige, än att springa utomhus på ett kuperat Gran Canaria. Poff sa det så var passet klart, även om vi faktiskt hade ett riktigt utmanande intervallpass framför oss innan vi startade:
2 kilometer uppvärmning i valfritt tempo.
Sammanhängande intervall á 27 minuter. Starta på 8 minuter i 5:30/km tempo, följt av 3x3 minuter i 5:00- tempo, här med 1 minut vila mellan de tre ökningarna. Avsluta den tredje tempoökningen med 8 minuter i 5:30- tempo.
2 kilometer nedvarv i valfritt tempo.

På kvällskvisten for vi hem till mormor en sväng och hälsade på henne och Christer. Skulle i samma veva hämta ett par skor som jag har lagt ut till försäljnig på en hemsida, och som någon har nappat på och vill köpa. Dock hittade jag inte på de där nedrans skorna, så jag måste fara dit och leta en gång till. Så himla typiskt mig att sälja något som jag inte har koll på.

Kommentera inlägget här :