Hemma

publicerat i Allmänt;

Tisdag, första dagen i augusti månad och vi är tillbaka i ett mulet sommarsverige igen. Sitter på jobbet och sippar trött på en kaffe. Känns som att det kommer bli många koppar under dagen. Speciellt när alla kollegor fortfarande är på semester och en annan är sommarjobbare. Mitt jobb är att stötta den ordinarie verksamheten, men man vet inte riktigt vad som ska göras eftersom ingen är här och ger direktiv. Svår situation, men ska nog få dagarna att gå på något vis. Hade gärna bytt tillbaka till en solstol på Gran Canaria i 30 grader värme. Hjärnan behövde inte gå på högvarv där. Gillade det på något vis, även om jag är en människa som lätt blir rastlös och gillar att vara igång.

Jag missade att skriva sista veckan i Spanien. Tiden gick verkligen fort, mycket fortare än första veckan! Vet inte om det hade med alla intryck där i början att göra, som till sist blev vardag och att tiden bara rullade på, eller vad det egentligen var som gjorde att tiden gick fortare. Ville njuta till max av dagarna som gick där nere eftersom jag vet att det kommer bli intensivt nu i Augusti med sommarjobb, färdigställande av exjobb, en omtenta och träning inför både Uppsala Throw Up som är en Crossfit- tävling, men sen också inför Lidingöloppet i slutet av september. Till råge på allt börjar jag min nya tjänst hack i häl på allt, så ja, jag tror det var bra med lite ledighet för att ladda om och varva ner, och inför att jag nu ska ladda upp igen.

Tänkte sammanfatta sista veckan i text, men inser att vi gjort för mycket för att det ska bli kul att läsa, samtidigt som det är väldigt mycket sam- samma som vi har gjort. Antagligen så som det blir om man åker på en charterresa till Gran Canaria. Alla har samma syfte, och det är att få den där efterlängtade solen och ett glas Sangria tillsammans med nära och kära i en lättsam miljö där alla har semestermode i hösta hugg. Så i stället för att sammanfatta vår sista vecka med ord, sammanfattar jag tiden i bilder som får stå för vår sista tid på ön. Även mammas 50- års resa. Ytterligare ett minne att lagra i arkivet, som man får plocka fram när livet känns tyngre än vanligt. Ett minne att försöka leva länge på.  

 
 

 

 

Kommentera inlägget här :