Fullt upp!

publicerat i Allmänt, Träning;
Phu. Det var den kvällen det! Minst lika intensiv som jag på förhand hade kunnat gissa. Hann lagomt komma hem från jobbet, leta efter träningsmotivationen som var helt bortblåst, svira om till träningskläder för att sen knata ner till gymmet och dra av dagens intervallpass på löpbandet. Usch så omotiverad jag var innan, och usch vad jobbigt det var trots att vi tog en light- version av det som var tänkt. Enligt schemat var det 2 kilometer uppvärmning följt av 2x5 kilometer intervall i tävlingstempo med 5 minuter vila mellan de två seten, för att sen avsluta med 2 kilometer nedjogg. Vår version resulterade i 1 kilometer uppvärmning, 2x5 kilometer intervall, sen ansåg vi oss vara klar för dagen. Riktigt tung dag, blir otroligt skönt med vilodag imorgon!
När träningspasset var klart hade jag 40 minuter på mig att ta mig hem, fräscha till mig och sen infinna mig klockan 19:00 på stan för middag med några gymnasievänner. Ena nyss hemkommen från språkresa på Malta och den andra påväg till USA för utlandsstudier. Det gäller att hänga med i svängarna och träffa de små guldklimparna de få, korta, stunder som det hinns med.
Jag fick avsluta middagen lite tidigare för att hinna upp till graven och sätta blommor på morfars grav. Idag var dagen då han skulle ha fyllt 86. Det var inte bara jag som hade varit dit med blommor, det såg faktiskt riktigt ombonat och fint ut där. Fina morfar, hoppas du har det bra där du är <3
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av NORRSKEN EMMA:

ha en fin onsdag

kram

Svar: Tack, det samma till dig! :)
Elin Ivarsson

2:a kommentar, skriven , av Jelly:

Vad fint med så mkt blommor på graven :)

Svar: Tack! Tycker det ser trevligare ut när det är lite ombonat :)
Elin Ivarsson

Kommentera inlägget här :