Bra torsdag, bra träning!

publicerat i Allmänt, Träning;
God morgon! Fredag idag, regnet öser ner utanför fönstret och kroppen ömmar från topp till tå av träningsvärk. Jag och Erik körde nämligen två tuffa pass igår, där vi startade träningspasset med en jobbig Par- WOD som jag tänkte dela med mig av nedan, följt av 1 mil löpning utomhus. När vi kom hem var vi sjukt trötta båda två, och det var en himla tur att Erik hade lagat middagen i förväg så det bara var att värma på maten när vi kom hem från träningen. För hungriga och trötta, ja, det var vi båda två!
Efter passet tog vi det lugnt, och jag kände under kvällskvisten hur jag började må sämre och sämre. Kvällen slutade med ett katastrofalt illamående med toalettbesök, innan jag till slut däckade i sängen. Sörplade lite te, knaprade lite på ett äpple, allt för att få i mig något efter den totala urtömning som vi faktiskt gjort under kvällens träningspass. Somnade runt niotiden med Erik tröstandes bredvid mig i sängen. Min Erik, vilken klippa han är. Alla borde få ha en honom i sitt liv, allt blir så mycket enklare då <3 
 
Dagens Par- WOD:
200 kb swingar 24/16 KG
160 wallballs 9/6 KG 
120  ground to overhead 20/15 KG- viktplatta
100 thrusters 20/15 KG
80 pull-ups
40 burpee boxjump overs, (vi hade lådan på 60 cm höjd)
20 HSPU

Time cap 40 min

Jag och Erik blev klar på 31 minuter, vilket vi ändå får anse vara en god tid då vi inte tränat i Boxen på några veckor. Ofta brukar man gå in och köra järnet från start i sånna här WODar, för att sen komma på att man kanske inte är i den form som man varit, och därför köra rätt in i väggen på de första övningarna. Men vi båda höll en bra pace under passet med ett jämnt tempo, för att sen klara av att springa milen på drygt 1 timme. Bra torsdag, med riktigt bra träning! Det är inte konstigt att kroppen säger ifrån med lite träningsvärk idag, haha. Nu är det vilodag för att ladda inför veckans långdistanspass, 21 kilometer på lördag. Hepp, hepp!

Kommentera inlägget här :