Studentlivet #tvättid04:45

publicerat i Allmänt, Hemmet, Skola och utbildning;
När man bokar sin tvättid där sent om sido och känner att "äh, fem är väl inte så värst tidigt ändå. Ta den tvätttiden nu, du behöver ju rena kläder!". Ångestfylld ligger man där i sängen klockan tolv natten innan och har inte lyckats somna än. Det enda det fokuseras kring är att om drygt fem timmar ringer klockan, jag som brukar sova minst åtta! 
Klockan ringer, ögonen är tyngre än bly, kroppen är segare än lera, men på något sätt pressar man sig upp sittande på sängkanten vid första alarmsignalen utan att snoza 5 gånger som jag gör annars. Masar mig iväg till tvättstugan och börjar faktiskt nu, 20 minuter efter att jag slog upp ögonen ändå känna  mig piggare och att jag har vaknat till liv. Får se om jag är lika kaxig ikväll eller om jag stupar i säng redan klockan åtta, haha. 


Kommentera inlägget här :