Första advent städning

publicerat i Allmänt, Handarbeten;
Hej härliga lördag! Är det inte härligt? Imorgon vankas första advent, idag har det varit världskupp- premiär i längdskidor, jag är hemma hos mamma och pappa, vi har gjort julmysigt i köket hela familjen och jag har fått nya, fina julnaglar. Alltihop i ett paket liksom. Så himla perfekt på alla sätt och vis! Hur har din lördag sett ut? Jag antar att det har julstökats på rätt bra i de flesta Svensson- villorna idag. Så himla rätt! Julgalen som jag är så får man säga så. Det kan aldrig, absolut aldrig blir för mycket julmys.
Dessvärre har en elak förkylning dragit in. Har länge varit svälld i halsen men inga problem i övrigt. Nu är näsan sådär tjockt, vintertäppt, halsen gör ont, febern smyger sig på och jag känner att krafterna inte riktigt räcker till. Hoppas det bara är något tillfälligt, har inte tid att vara sjuk. I alla fall inte nu inför julen.
Nej, nu är det dags att pipa ner i köket. Pappa ropar, han har pysslat ihop en överraskning på kvällskvisten. Får se vad det är som slinker ner i magen kvällen till ära. Mysig lördag <3
 

Kommentera inlägget här :