Australien- del 4

publicerat i Allmänt;
Förlåt vänner, kommer en dag senare med min fjärde del av Australienresan. Den som väntar på något gott... väntar ju alltid för länge, eller? haha. Hursom här kommer min fjärde del på resan. 
Vi var nu i Wollongong hos en av världens mest gästvänliga familjer. Vi badade i deras pool, lekte med deras barn, gosade med deras fina hund och mådde bra. Vi hade inte vädret på vår sida, men vad gör det om hundra år? Vi besökte vattenland, shoppade i massor och tog oss iväg ett par dagar till inne i Syndey.
Sydney är verkligen en av världens finaste platser- någonsin! Storstad och fin miljö på ett och samma ställe med allt vatten runt Harbour bridge och Operahuset. Vi drog även förbi Bondi beach som man hört så gott om. Visst är det häftigt med en av världens finaste stränder mitt inne i stan, men nog har vi sett flera guldklimpar längst vår resa som är minst lika trevliga, inte minst med tanke på att vi nästan varit ensamma på de andra stränderna. Vi avrundade vår helg i Sydney med pubrunda (som jag somnade på!!), och marknad. Sydney- jag kommer tillbaka!
Vi åkte tillbaka till Wollongon och sov där över natten innan vi sedan drog vidare ännu mera söder ut. Huvudstaden Canberra var vår nästa station. Canberra i sig erbjöd inte så mycket men vi såg det som gick att se. Blev massa besök på museum, vi matade fåglar och gick på zoo. Emma och jag matade giraffer och vita tigrar. Kanske det häftigaste jag gjort i mitt liv, någonsin!
Två veckor kvar av resan. Det känndes som om tiden bara sprang iväg. Även om jag hade det hur bra som helst och njöt varje sekund så kunde jag inte undgå att längta hem lite. Vi hade varit borta en månad redan och jag kände mig utvilad. Två veckor kvar, jag njöt.
Fortsättning följer.....
 

Kommentera inlägget här :