Sista nattskiftet

publicerat i Allmänt;
Som jag misstänkte, streptokocker för hela slanten. Penicillin i 10 dagar, 3 tabletter om dagen- och jag hittar på alltihopa? Pyttsan sjukvården, där fick ni så ni teg! Det finns faktiskt folk som ringer in när dom är sjuka på riktigt.
Hela eftermiddagen tillbringades på sjukhuset där jag blev schasad fram och tillbaka. När jag väl var klar var det bara att skynda sig hem, hämta syrran som skulle på fotboll, drog en lova på stan och körde en spraytan (det är ju så kul att vara brun!!), innan jag hämtade syrran, vi drog hem, käkade middag, packade inför helgen i Stockholm och ligger nu i sängen och väntar på att få gå ut sista natten innan jag kliver av på ledig vecka i morgon förmiddag. Full rulle, as usual. När jag väl hade en ledig dag för mig själv så slutar den ändå med sjukhusbesök hela eftermiddagen toppat med stress och sjå att hinn med allt. Jaja, heter man Elin Ivarsson så har man ju något att leva upp till.


Kommentera inlägget här :