Att riva i gamla trådar

publicerat i Allmänt, Hemmet;
Har varit hemma hos farmor och farfar idag på eftermiddagen. Hela deras övervåning är fylld av mina flyttkartonger som jag fick med mig när jag flyttade från Erik. Har idag gått igenom, sorterat och märkt upp nya, fräscha kartonger så jag har koll på var jag har alla mina saker till den dagen det är dags att flytta igen. Trodde faktiskt det skulle vara känsloladdat att plocka med alla prylar, allt luktar fortfarande "oss". Men det gick över förväntan bra. Minnen väcktes till liv, skratt och gråt var såklart nära till hands, men allt gick ändå bra. Jag önskar bara jag kunde få spola tillbaka tiden och göra vissa saker annorlunda. Försöka rädda det fina som fanns, göra det ännu bättre och ge det hela en fantastisk framtid. Min fina, andra hälft. Som inte längre är min andra hälft, men som fortfarande är en ögonsten för mig. Tänk att du fanns där bland alla mina flyttkartonger på vinden. Som i en liten ask. 
Vad lite som behövs för att sätta igång tankeverksamheten. Jag måste fortsätta med kartongerna i morgon, hann inte riktigt klart idag. Då närmar jag mig jullådorna. Kan tänka mig att det blir mer känslosamt då eftersom jag är sådan traditionsmänniska. Våran jul, på Tallbacksvägen, mannen i mitt liv. Det blir en tuff eftermiddag i morgon.


Kommentera inlägget här :