Varför ska jag lära mig det här?

publicerat i Allmänt, Skola och utbildning;
Sitter i skolan nu och panikar över att vårat PM faktiskt ska in senast ikväll och att kursen sen i princip är slut. Fast med panikar menar jag inte att jag stressar runt och faktiskt försöker få klart arbetet, med panikar menar jag att jag får en klump i magen över att jag inte anstränger mig mer än vad jag gör. Det finns ju så mycket mer som är roligare än att skriva ett PM om ledarskap, typ facebook, instagram, att blogga, läsa andra bloggar, prata om helgen, kolla snygga killar, fnissa åt allt som händer i bibblan, skriva matlista, nätshoppa osv, osv. Jag skulle kunna göra listan hur lång som helst, för just nu känns allt annat roligare än att skriva ett PM och världens mest kassa ämne. Målet är att överleva dagen och få in PM:et i tid, förhoppningen är att få Fx på arbetet. 
 

Kommentera inlägget här :