Dumma visdomständer

publicerat i Allmänt;
Nu är min tredje visdomstand påväg och jag tycker verkligen dom är jobbiga. Så fort dom ska börja växa får jag infektioner i tandköttet och är så illa tvungen att äta ipren och borsta regelbundet med infektionshämmande. En sak vore det väl om dom bara växte och gjorde sitt lilla onda, men så är det dom här dumma infektionerna. Äter jag inte ipren så är jag i princip sängliggande hela dagen eftersom kroppen har en infektion och då får jag, såklart, feber också. Det var tur att jag vaknade inatt och inte kunde sova på grund av värken för då kunde tablettknaprandet börja i tid och jag mådde lite bättre när jag vakna. Däremot får jag äta smärtstillande i några dagar nu men det är ju mer eller mindre som det är. Och ni vet ju hur rekommendationerna är att träna när man äter smärtstillande, så idag får jag snällt stanna hemma från gymmet och ta hand om min lilla tand. Så typiskt bara för att jag hade bokat in mig på ett BodyAttack- pass! Det är tur att jag ska dra ur dom nedre visdomständerna här i vår så jag slipper alla mina infektioner för jag börjar bli rätt trött på dom nu.
Corsodyl fungerar utmärkt mot infektioner i munnen. Har du liknande problem som mig så testa krämen i någon dag genom att applicera vid såret efter varje måltid. Finns även som munskölj. Går att köpa på Apoteket. 
 

Kommentera inlägget här :