Australien- del 2

publicerat i Allmänt;

Vi tillbringade ett par dagar vid Fraiser Island, en av världens mest romantiska och fantastiska paradisöar. Jag var kär, hur kär som helst, men min kärlek var inte besvarad. Inte någonstans. Jag hade sett fram emot en tid med pirr i magen, en tid med den typiska nykär- känslan, speciellt i den fantastiska miljö som vi befann oss i. För ett par år sedan när jag var på samma typ av ö fast i Malaysia så lovade jag mig själv att ”nästa gång jag besöker en paradisö så ska jag göra det med kärleken i mitt liv”. Det fick jag förvisso göra, men nu blir det ingen mer resa till en ö förens jag är säker på att jag åker med en kille som älskar mig lika mycket tillbaka som jag älskar honom. Innan vi hann komma ifrån den romantiska helvetesön hann pappa bli inlåst på toan och jag fick i alla fall några glada minnen från vår vistelse på Fraiser Island. 

Med krossat hjärta, tusentals tårar och en del svek skulle jag såklart hinna bli sjuk lagom till julafton. Halsfluss, feber och jag var tvungen att åka till sjukhuset. Ingen var direkt förvånad över att det var jag som skulle bli sjuk. Det blev penicillin i tio dagar, fyra tabeller om dagen.

 Trots att jag var rätt klen höll vi i med utflykterna. Vi besökte Australia Zoo och min barndomsdröm gick i uppfyllelse. Vi såg en fantastisk park med massa krokodiler och alligatorer, koalor, matade kängurur och mådde så himla bra. Australia Zoo är en park att besöka någon gång i livet, man blir inte besviken! Jag fick dessutom min sommarflört som jag så länge kämpat för att få. Jag förstod inte vad som hände, en klump lossnade från bröstkorgen och jag var så himla förvirrad. Först var jag älskad, sen ville han inte se mig, sen var jag älskad igen. Allt var en lek och jag blev utnyttjad. Synd att jag inte skulle se det förens det var försent och mitt hjärta skulle ha krossats i tusen bitar.

Vår tid här i Brisbane började närma sig sitt slut och vi fick bestämma oss för vad vi skulle göra de sista dagarna. Det blev ytterligare en tur till Surfers Paradise som vi alla tyckte väldigt mycket om. Sol, bad och shopping på ett och samma ställe, oerhört vackert.

 Vi gick på drop-bear hunting. Sjukt läskigt men väldigt kul. Såklart tyckte alla det var roligt att ha mig med som är mörkrädd. Vi fick se en mördarkoala. Den fick till och med följa med hem till Sverige!

 Dagen innan julafton besökte vi IKEA för att handla till julafton som vi firade med en stor BBQ. Fick mina älskade lussebullar och det gjorde min jul trots att jag var sjuk, mådde pyton och knappt kunde smaka dem, haha.  

 Julafton kom och vi firade den på ett speciellt sätt. Alla julklappar delades ut på morgonen, innan det var dags att ta det årliga julaftonsbadet. Vi lagade mat, hade vattenkrig, spelade cricket och fotade bilder hem till Sverige för att önska alla en god jul. En fin dag på alla sätt och vis, och jag var sådär lyckligt kär igen. Allt var perfekt- trodde jag. Att jag blivit sviken i snart dryga två veckor blev uppenbart, jag hade blivit kallad fula ord och jag hade bara blivit utnyttjad. Det fanns ingen kärlek där, ingen mening i något och det fanns inte ens en tendens till ånger eller skuld för det som hade skett. Mina känslor var bara en lek och han fanns här bara för att få åka till Australien. Det gjorde så ont. Så jävla ont. Då bestämde jag mig, han ska inte få ta del av min resa som jag och min familj har drömt om i 20 år. Han ska inte bara få glida med på ett bananskal, leka med mina känslor och tro att vi sen kan vara vänner. Jag, tillsammans med min familj, bestämde att E inte skulle vara kvar mer. Det här var vår resa och om några dagar fanns inte han med längre. Jag grät. Jag grät både på utsidan och insidan.

Vi började vår resa ner till Coffs Harbour. Där fick vi vara med om regnväder- på riktigt. Som tur var tittade solen fram lika snabbt som regnet drog in. Allting var upp och ner, både vädret och mina känslor. De närmsta dagarna blev ett helvete, men om jag visste det jag vet idag så var det inte värt alla tårar. Om jag bara visste att jag skulle bli så stark av allt jag gick igenom där och då. 4 veckor var kvar på resan och vår fantastiska rundtur i Australien hade bara börjat. Vi hade bara sett Brisbane, vi hade massor kvar att se. Massor!
Fortsättning följer……

 
 

Kommentera inlägget här :