Australien- del 1

publicerat i Allmänt;

Idag är det torsdag. Idag är det precis tre veckor sedan vi kom hem från Australien. Helt ofattbart, var tar tiden vägen? Jag tänkte börja berätta om min sex veckor långa resa, men dela upp den i etapper. Sex veckor blir sex delar, vi kom hem en torsdag därför får ni vänta på torsdagsnöjet- att läsa nästkommande del. Finns mycket att berätta, finns många bilder- men jag delar bara med mig av gobitarna.

Klockan var ställd på 4 fredagen den 13 december 2013. Pirret i magen gnagde hela tiden, min fina familj var samlade och killen som jag mer än allt på hela jorden ville vara med fanns där. Tätt, tätt intill. Bussen kom och hämtade hela spända familjen. Bussen som skulle ta oss till Arlanda. Därifrån väntade sedan en 30 timmar lång flygning. Den mest pirriga, romantiska och efterlängtade flygning som jag någonsin flugit.

Klockan tolv på natten landade vi i Australien, Brisbane, lite sega i kroppen men inte alls trötta. Vi möttes av härliga, tropisk värme och njöt. Sex veckor till skulle vi få känna det här, helt fantastiskt! Vi packade in i våran minibuss som vi köpt och åkte dit vi skulle bo dom kommande två veckorna. Innan vi hann komma fram hade vi åkt förbi både Sandvik och IKEA. Jag trodde fortfarande jag var kvar i Sverige.

Jetlaggade kunde vi inte sova ordentligt de närmsta dagarna. Vi klev upp tidigt och njöt av härliga morgonstunder. Trots att klockan nästan alltid var fyra på morgonen när vi vaknade upp så var det svensk sommarvärme. Så himla härligt.
Vi bodde hos helt fantastiska människor, önskar jag kunde bjuda igen tusen gånger om. Vi hann se vår första, vilda koala, vi hann få våra första, riktiga solbränna som sved ordentligt och jag var sådär sommarnykär hela tiden. Sådär som man blir på våren, ni vet. Hela livet var så perfekt, varje dag var oändligt lång och jag önskade att tiden aldrig skulle ta slut. Jag hade aldrig varit lyckligare i mitt liv- trodde jag.

Vi besökte Surfers Paradise, vi shoppade i fantastiska varuhus, vi såg våra första vilda kängurur och ödlor och jag hamnde vid ett av de mest fantastiska platserna på jorden- Fraiser Island. Jag önskade att jag kunde leva här för all framtid, var så lycklig och jag önskade tiden bara kunde stanna där och då. Min första vecka i ett av världens vakraste länder började närma sig sitt slut och jag visste inte vad som skulle hända om bara några få dagar. Fortsättning följer......

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Shit vad jag längtar tillbaka!!! Tänk dig värmen och stränderna, att kunna gå ut i havet och inte frysa!! Så skönt!
Satt å lyssnade på radion idag så kom det en sommrig låt, så jag tittade ut genom fönstret på den lilla enstaka blåa fläcken på himlen och drömde mig tillbaka:p <3 kram på dig <3

Svar: Åh, jag längtar också tillbaka. Precis allt som du tar upp, helt fantastiskt att vi fick vara med om det tillsammans :) Tycker faktiskt vi får ta och styra upp den där resan till Nya Zeeland, vore så himlans kul! Kramisar till dig med <3
Elin Ivarsson

2:a kommentar, skriven , av kewa:

Frå mig såklart ;)/ kewis

3:e kommentar, skriven , av kewa:

Ja det lär vi göra! :) måste börja spara igen då;) haha :)

Svar: hahha japp, bara att börja om på ny kula ;)
Elin Ivarsson

4:e kommentar, skriven , av Mohammedi's | Art, model & designer:

snyggt

5:e kommentar, skriven , av Tommy:

härliga bilder :)

Svar: Om bilderna ser härliga ut så ska du veta känslan av att vara där- helt fantastiskt! :)
Elin Ivarsson

6:e kommentar, skriven , av Jeanstjejen:

Roligt! Minus spindeln. Hua! Den var inte vacker. :(

Svar: Spindeln var stor, men samtidigt var det roligt att se en när man faktiskt var där! :)
Elin Ivarsson

7:e kommentar, skriven , av Wilma:

Jätte fin blogg och sjukt fina bilder! Ta gärna en titt på min! Kram! ♥

Svar: Tack så mycket! :) Jag kikar gärna in på din blogg också, kram på dig!
Elin Ivarsson

8:e kommentar, skriven , av FlizanLizan:

Härliga bilder :)

Kommentera inlägget här :