Första december

publicerat i Allmänt, Hemmet, Skola och utbildning;
Hej december, hej vinter och hej jul! Det blir lite tjatigt med allt julsnack nu, men åh vad jag älskar julen! Att börja dagen idag med hemmagjort julbröd, en chokladbit från adventskalendern, adventsljusstaken tänd och ett avsnitt av årets julkalender "Piratskattens hemlighet"- det är banne mig livskvalitet! En godbit som faktiskt bara decembermornan kan erbjuda och som jag är väldigt noga med att ta tillvara på <3 Dessutom verkar årets upplaga av julkalendern rätt bra. Väntar med spänning till i morgon, jag är nästan värre än barnen, haha.
Idag väntar en dag hemma. Halvt nerbäddad med pluggböckerna över mig. Tenta om 11 dagar. Känner mig trots allt piggare idag, men jag är långt ifrån hundra. Bestämde mig igår för att säga ifrån mig allt vad jobb nu innebär för att låta kroppen vila maximalt. För det kanske är just det jag behöver? Lite vila. 
 

Kommentera inlägget här :