Inte min dag

publicerat i Allmänt, Kläder och skor, Skola och utbildning;
Alltså viken jäkla skitdag det har varit idag. Dagen börjar med att mjölkförpackningen är trasig så jag har mjölk i hela kylskåpet och på golvet under kylen, så jag får börja med att torka rent där. Hoppar sen i mina gummistövlar när jag ska gå till gymmet med Ida och inser att jag knappt får på mig dom för mina vader är för feta- har hänt på en sommar! Sjukt less går jag ändå till gymmet och gör ifrån mig ett rätt okej benpass så hoppet om att dagen blir bättre smyger sig tillbaka. Förgäves. När jag kommer hem och ska göra frukost bestämmer jag mig för att slänga ihop en smoothie som jag kan ta med till skolan. Kan ni gissa vad som händer? Smoothie överallt... Då är det rätt lätt att tänka att dagen inte kan bli så mycket sämre med den superkassa starten, men lugn det kommer mer.
För en timme sedan pajar min skrivare och jag ska duktigt nog fixa det och råkar såklart tappa ner en hårnål i skrivaren som jag inte får upp. Jag och min extrema tur! Ringer över Micke som får komma och kolla på den och han kan nästan garantera att skrivaren är trasig och att jag måste skicka iväg den. Kan dagen bli sämre?
Lika bra att släcka alla värmeljus i lägenheten innan det händer nått mer. Orkar inte att det alltid ska vara nått! Nu tänker jag krypa upp i sängen, stoppa i hörlurar och läsa klart min bok om presentationsteknik och retorik inför redovisningen nästa vecka. Lika bra att sova över den här skitdagen och vakna upp med nya tag i morgon.
 

Kommentera inlägget här :