Den nya asken med min framtid

publicerat i Allmänt;
I den finaste lilla asken jag har, där finns massa minnen, massa kärlek och en ring. Den finaste och lyckligaste tiden i mitt liv finns samlat där i, men samtidigt finns det mycket svek, mycket oro och mycket ont där i också. Att jag har varit lyckligt förälskad i sex år går inte att undgå, det har ingen missat. Mannen i mitt liv, vår framtid och vårat hopp. Jag var så lycklig och jag ville inte byta mitt liv med någon annan i hela världen. Alltid du i första hand, jag ville inget annat än att du skulle vara lycklig. Mina drömmar svävade iväg och vi pratade om bröllop, som sedan blev vår gemensamma dröm. Vårat drömbröllop. Jag mådde så bra, visste att det skulle vara vi för all framtid, men saker blir inte alltid som man tänkt sig. Mina drömmar fick allt oftare stå åt sidan för dina, och så småning om fanns inte mitt drömbröllop längre kvar i bilden. Men dina drömmar, dom uppfylldes en efter en. Jag hoppades, en dag får jag också min dröm uppfylld. Ett hopp som aldrig kom att uppfyllas.
När sveken och lögnerna började bli större än kärleken var jag tvungen att tänka om. Jag förstod inte vad som hände, eller snarare så ville jag inte förstå. Jag var kär, hur kär som helst, det är klart man hoppas allt är en tillfällighet. Men när jag gång på gång blev sviken, ignorerad och inte längre var en del av livsglädjen så rann allting av mig. Sorgen kom smygande dag för dag, hoppet började tryta och löftena blev fler och fler. Löftena som aldrig, aldrig hölls. Dom bröt bara ner och förstörde ännu mer.
I helgen fattade jag mitt livs svåraste beslut. Att bryta upp med min stora kärlek och mannen i mitt liv. Han som var min framtid, han jag ville dela allt med. Precis allt. Asken finns kvar, minnena lika så, och jag kommer aldrig glömma de sex fina år som vi fick tillsammans. Aldrig. För även om allt är över just nu så kommer du alltid finnas vid min sida, vara en av mina finaste vänner. Jag älskar dig Erik och jag önskar att världen sett annorlunda ut idag. Nu stängs asken och det är dags att öppna nästa. Den nya asken med min framtid.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Men kära Elin, jag känner mig förkrossad när jag läser detta, jag finns alltid här för dig och du vet vart jag finns <3

Svar: <3
Elin Ivarsson

2:a kommentar, skriven , av Kewa:

Men vännen då <3 Jag finns om du vill prata det vet du <3 Massor av kramar<3

Svar: Tack fina du <3
Elin Ivarsson

3:e kommentar, skriven , av Erik:

Det gör så ont att läsa. Allt jag vill är att få ha dig vid min sida<3

Kommentera inlägget här :