Nya gardiner

publicerat i Hemmet;
Att välja en ny gardin kan vara ett av de svåraste uppdragen som finns om du frågar mig. Dels för att gardinerna gör ett väldigt stort intryck på rummet, men även för att dom ska vara praktiska. Kommer man in i ett rum där gardinerna känns överflödiga, kanske lite "slafsiga", ja då säger det sig självt att det inte ser fint ut. Precis så har det sett ut i vårat sovrum sen vi flyttade in. Men nu sätter jag ner foten och är på jakt efter nya eftersom det inte alls var roligt att sätta upp Ikea- längderna för 50:-, efter jul. Jag har hittat två fina gardiner som jag inte riktigt kan välja mellan. Det betyder alltså att jag måste suga på karamellen lite längre, kanske titta runt lite mer, innan jag bestämmer mig. Romantiska och vita, det är väl i stort sett de enda kraven jag har.
Vad tycker du om gardinerna som jag hittat? Är dom tillräckligt romantiska för att passa in i ett sovrum, eller är det kanske för lite gardin av dem? Vill man ha mer tyg som ger ett varma intryck i rummet? 
 
          

Kommentera inlägget här :