Tragussmycke

publicerat i Allmänt;
Jag sitter och knaprar på mina nötter och drömmer mig bort till ett tragussmycke i örat. Så länge har jag drömt om det nu och jag känner att det börjar bli dags! Var två år sedan jag gjorde något hål nu. Men det här får bli det sista öronsmycket, sen är jag klar där. Tvåa på listan står tatuering bakom örat. Just nu står jag och väljer mellan två motiv, därför är det inte dags att göra någonting än förens jag verkligen bestämt mig, och tills tragussmycket läkt ordenltigt. Nästa gång jag kommer hem så bokar jag tid :)
 
 
 
Information: Det är svårt att få smycket att läka snabbt eftersom det sitter på ett känsligt ställe och därför tar det upp till tre månader innan det är ordenltigt läkt. Plattan som sitter bakom snibben för att smycket ska sitta fast är även tryckt mot örat som gör att man måste vara extra noga med rengöringen då den även samlar på sig smuts. Rekomendationen är att inte skjuta hålet i örat utan ta hålet med nål både för bästa resultat men även av hygieniska skäl. Är du också sugen på att ta ett hål, tänk igenom det noga och läs lite om det på internet.
 
Kram<3

Kommentera inlägget här :