Havregrynsgröt- ja tack!

publicerat i Mat och recept, Träning;
God morgon! Idag fick det bli en härlig sovmorgon igen så min lilla och onda förkylning kanske släpper någon gång. Tyvärr är den kvar än idag och jag har lite småhosta. Jag vet inte om det är för att jag är fökyld i övrigt och vill hosta upp det som fastnar i halsen, eller om det är vanlig hosta? Vi får helt enkelt avvakta och se :)
 
Nu är det i alla fall snart dags för mig att införa bättre matvanor. Ni vet, ingen dålig frukost (som jag äter i dagsläget), och mer nyttig mat (så som husmanskost och inte halvfabrikat). Steg 1 i min process är bättre frukost. Tidigare har den bestått av the och mackor. En bra dag är det även ost på mackan, annars bara smör. Mycket smör.... Det måste vi sluta med och i stället starta dagen med en tallrik havregrynsgröt med lite frukt eller nötter på, och till det en härlig och ack så god smoothie! Mmmm. Nu är jag förvisso ingen grötmänniska, men det är bara lära sig att äta om jag ska nå mina efterlängtade resultat. Matvägen jag är inne på nu leder bara till en återvändsgränd. 
 
 

Kommentera inlägget här :