Ny lägenhet

publicerat i Allmänt, Hemmet;
Idag fick jag hem papper från min hyresvärd. De nya papperna till mina nya, egna lägenhet. Ska bli så skönt att inte behöva dela lägenhet med någon annan längre, även om jag trivs helt okej med David som jag bor med idag. Det är själva känslan att ha mitt eget som ska bli skönt och att slippa ta hänsyn till när han sover och jag måste vara tyst, när han vill laga mat och jag också är hungrig, när han diskar och jag också behöver diska, när han tycker mitt diskberg är jobbigt och jag inte orkar ta tag i det, när jag vill föna håret och han ligger och sover, och så vidare. Får jag mitt eget så blir det bara jag igen och det ska bli riktigt, riktigt skönt. Inga andra, bara jag. Imorgon skriver jag på papperna och lägger dem på lådan. Mums för välmåendet. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :