Flörtstaden Sundsvall

publicerat i Allmänt;
God morgon!
Idag vaknade jag med ett leende på läpparna. Jag vet att jag kommer ha en lugn och avslappnande helg, jag vet att jag kommer få undan en hel del i skolan idag och solen skiner utanför mitt fönster. Precis så härlgit som det ska kännas i kroppen när man vaknar en fredagmorgon :)
 
När jag sen går för att kasta sopor innan jag ska gå till skolan så möter jag en kille. Jag har både handväska, packning till Stockholm och en soppåse med mig. Han tittar på mig, ler och säger:
- Det ser tungt ut, ska jag hjälpa dig att bära?
Man blir så paff! Vet inte riktigt vad man ska säga. Jag har aldrig sett killen förut! Tänker snabbt och svarar:
- Nej tack, den är inte så tung.
Tråkigaste svaret någonsin, men vad säger man? Man blir bara så generad.
Vi spolar tillbaka tiden tolv timmar, då liknande sak hände.
 
Jag och Felicia hade varit och köpt kvällsmat och så möter vi en kille när vi är påväg till bilen. Han scannar av mig uppifrån och ner och säger:
- You look really beautiful.
Jag trodde inte jag hörde rätt. Vänder mig om och ser att han har stannat. När jag möter hans blick så säger han:
- I mean it. You are beautiful.
 
Herre Gud! Vad är det för stad jag har hamnat i?!
 

Kommentera inlägget här :