Egna tallrikar tack!

publicerat i Hemmet;

Gud vad jag har klagat den senaste tiden känner jag. Inget verkar rätt och jag vill bara ha och ha hela tiden. Men jag är i själva verket inte så surig och grinig som jag låter, jag vill bara förnya mig lite :)
Som med våra tallrikar till exempel.
Vi flyttade hemifrån i augusti och nu är det mars, för alltså 7 månader sedan, och vi har ännu inte skaffat oss några egna tallrikar eller muggar, eller ja, nästan inget matporslin alls! Jag är så trött på det nu, för vi äter på Eriks plastpappas gamla ungkarlslya- tallrikar som är både gamla, fula och kantstötta. Haha! I början tänkte man väl mer att "det duger till oss", men nu börjar jag faktiskt vilja skaffa mig egna, som är våra tallrikar och inte någon annans :)
Som dom här söta som jag sett på Ikea. Dom är neutrala samtidigt som dom är lite romantiskt söta. Men, då kommer jag till problemet att jag inte kan välja om vi ska ha ljust, ljust babyrosa eller vita. Rosa-tokig som jag är så vill jag självklart ha dom bebisrosa, men då vet jag att min sambo kommer protestera hejvilt! Så det blir kanske dom vita, eller... Haha, nej nu får jag ge mig :)
Har i alla fall hittat passande kaffe/the/varm- choklad muggar att ha till. Snygga, billiga och stilrena som samtidigt matchar matservisen. Det kallar jag tur :)


Att ha egna tallrikar, det är vad jag kallar vardagslyx!


Och här är dom rosa kaffemuggarna jag prattade om. Snygga, söta
men ändå stilrena på samma gång! Som ni ser är det inte sån chockrosa
färg heller, den är nästan vit, bara ljust, ljust rosa som ger sån härlig färgkick i vardagen!

<3

Kommentera inlägget här :