Sommarmatte

publicerat i Hemmet;

Ibland undrar jag hur jag tänker. Egentligen är jag ganska smart och egoistisk som bryr mig om mig själv, men frågan är om min motivation finns där. För som rubriken löd så har jag börjat läsa matte under sommaren. Alltså plugga när jag egentligen är ledig- ja ni fattar.
Eftersom jag har svårt för matte så gör jag det för min egen skull, just för att det ska bli lättare sen när man börjar högskolan till hösten. Men finns inte motivationen där och det är supersvårt, hur ska man då lyckas motivera sig själv?
Som sagt gör jag det för min egen skull även om jag gör mig en otjänst just nu eftersom jag egentligen inte har tid med det. Kortfattat så var det ett 50/50 beslut. Genomtänkt fast ändå inte.

"Tänk Magnus Lindroth och VD för Sandvik, tänk Magnus Lindroth och VD för Sandvik"

Kommentera inlägget här :