Premiär

publicerat i Hemmet;

Idag spräckte jag systemet- oskulden och var in på Systembolaget för första gången i mitt 20 år långa liv.
Med svetten i pannan klev jag ensam in innanför dörrarna, och med en stirrig blick letade jag efter skyltarna där det stod var alla sorterna fanns. Allt för att inte verka ovan och behöva leta efter det jag var ute efter som värsta loosern som aldrig varit in där, nej så ville jag inte att folk skulle tro!
Hittade det jag skulle, kom till kassan. Försökte veka cool och hade inte förberett med leg osv, utan ville verka rutinerad och gammal. Men, kassörskan frågade och jag var tvungen att visa leg- konstigt va ;)

När jag kom ut var jag nöjd, var ju inte så svårt det där! Det enda som kändes surt var att jag inte hade handlat åt mig själv utan att jag hade köpt en present.

Kommentera inlägget här :