Skynda, skynda!

publicerat i Allmänt;
Som vanligt. Skynda, skynda, vi hinner inte, stress, stress. Det är mitt liv det! Ändå är jag för snål för att ge mig själv en avkopplande resa i sommar, vilket dock skulle vara så välbehövligt!

Jag slutar jobbet om en timme. Måste flexa hem lite tidigare om jag ska hinna (nu är vi där igen), så säg att jag slutar om 45 minuter. Innan det ska jag hinna proppa i mig mellis (eftersom jag inte kommer hinna senare (jag fattar inte hur jag alltid kan ha så mycket?!)) så att jag är redo inför vad som vänta skall. 15:50 cyklar jag till skolan för att hämta kurslitteraturen, sen trampar jag på för att hinna till Ungdomsmottagningen och ta blodtrycket och efter det raka spåret till Hälsocenter för att ha mitt spinningpass. Stress, stress, stress. Allt det ska jag hinna inom loppet av en timme där kanske cyklingen står för halva tiden. Vad lever jag för liv egentligen?

Just nu vill jag bara sitta på en ö och ha det gott med lite sol och bad. Det är mumma för kropp och själ!


<3


                                     

Kommentera inlägget här :