Rutiner

publicerat i Allmänt;
Hej på er!

Jag har märkt att jag är värsta rutinmänniskan, haha. När jag stod och bäddade sängen i morse så kom jag på mig själv, och när jag insåg hur jag gör varje morgon så kunde jag inte sluta skratta åt mig själv.
Min dag börjar med att klockan ringer 06:00, jag snoozar till 06:20. Går upp och kissar innan jag sen sätter på vattenkokaren och gör te. Dukar fram och äter efter det min frukost. När jag dukat av bordet så går jag in i sovrummet, bäddar sängen, och klär sedan på mig. Stänger av grenuttaget så inte mobilladdaren ska börja brinna under dagen jag är borta, drar sist upp persiennerna innan jag släcker lampan i sovrummet och går in på toa. Väl där inne har jag ordningen på produkterna jag ska använda med första produkterna på översta hylla och sen går det bara nedåt. Så, jag går in i badrummet, öppnar badrumsskåpet och använder min deo som står på hylla ett sen tar jag parfymen som finns på samma hylla. Går sedan ner på hylla två och smörjer in ansiktet med min bodylotion innan jag sedan borstar håret med borsten som också finns där. Sist går jag ner på den understa hyllan där pincetten finns och så noppar jag ögonbrynen. Jag stänger skåpet och borstar sedan tänderna med tandborste och tandkräm som finns på handfatet- färdig.
Jag går in i köket, hämtar matlådan i kylen och sedan två frukter i vardagsrummet, lägger dom i väskan och sedan tar jag på mig ytterkläderna, släcker överallt och låser sedan dörren innan jag trampar iväg på cykeln.

OCH DET HÄR GÖR JAG VARJE MORGON! Inget annorlunda utan exakt lika VARJE morgon just för att inte glömma någonting. Är det inte helt sjukt, haha. Utan att jag planerat att det ska bli såhär så har det blivit så automatiskt.

Kan man annat än skratta åt sig själv hur man håller på, haha :)

<3


                                  

Kommentera inlägget här :