Hemmasysslor

publicerat i Allmänt;

God morgon på er :)
Hoppas ni sovit sådär fantastiskt djupt och skönt så ni inte har hört ett dugg. Det har jag och det är mumma för kroppen som då blir så utvilad och pigg! Lär behövas till ikväll då jag ska iväg på kickoff med Hälsocenter. Gissa vad vi ska göra?? -Träna!

Över till dagens ämne: Hemmasysslor.

Efter mitt och Eriks "stor"-bråk förra helgen bestämde vi oss för att hjälpas åt mer hemma. Alltså att det inte bara är jag som ska behöva tänka på och göra allt i hemmet + klara av mina studier + klara av mitt jobb på 50% + klara av mitt extrajobb som träningsinstruktör. Dessutom var ju Eriks nyårslöfte som tidigare nämnt att just hjälpa till mer i hemmet.
Men, nu tänkte jag ge er en klar bild av hur veckan hittils sett ut, så ska jag berätta min åtgärd senare eftersom jag kommer behöva dra i med en drastisk sådan!

Måndag: Jag har mitt extrajobb som träningsinstruktör 17:15-18:15. Erik har fotbollsträning mellan 18:00-19:00. När jag kom hem från min träning så bestämdeoch lagade jag mat som stod färdig när Erik kom hem. Jag tog även tag i disken som blev kvar från kvällen innan.

Tisdag: Vi båda är lediga från träning. Jag ställer mig och diskar när jag kommer hem från skolan eftersom disken från igår fortfarande är kvar. När Erik kommer hem så ställer jag mig först och planerar maten och sedan lagar middagen medan han roar sig framför tv:n. Jag sätter även på en tvätt som jag senare under kvällen hänger.

Onsdag: Jag ska iväg och träna 18:45-19:45 och Erik ska träna mellan 18:00-19:00. Vi kommer alltså hem ungefär samtidigt. Jag gör i ordning middagen som jag tidigare bestämt och ber Erik att diska samtidigt eftersom jag gjort allt hitills av veckan. Efter att han diskat lite bestick och ställt tre saker i diskstället måste han ta en paus. Ingenting mer blir diskat den kvällen.

Torsdag: Jag ska åka iväg på kvällsåk i Kungsberg och Erik ska iväg och spela fotboll. Just eftersom jag ska iväg så tidigt så måste vi snabba på med maten. Jag bestämmer igen vad vi ska äta och det är jag som gör maten. Jag byter om och skyndar mi iväg. Erik har sen träning som inte börjar förens 20:00, så jag räknar med att han kan ta tag i diskberget hemma som det verkligen har blivit nu. Men, han somnar på soffan och när jag kommer hem 21:30 ser allt lika hemskt ut som när jag åkte. Värt att tillägga är att jag även hann sätta på en tvätt innan jag åkte till Kungsberg och när jag kom hem därifrån fick jag själv hänga den. Jag hann även in och handla en sväng eftersom vi behövde mjölk och lite annat.

Så har fördelningen sett ut under veckan. Dom som tycker vi har ett rättvist system hemma kan ju lägga en kommentar, annars får det vara som det är. Jag måse införa nått slags diska/laga mat/planera mat- system hemma. Där den dagen som jag lagar mat så får jag planera vad vi ska äta och sen laga den så får Erik diska. Sen när vi vänder på det så får Erik både bestämma mat och göra den och då diskar jag. Hur länge tror ni den uppdelningen fungerar? Jag tror den kommer spricka ganska snabbt.

HUR ska jag få buck med det här? Ge gärna tips om ni har. Jag kanske borde börja laga min egen mat, diska min egen disk och tvätta mina egna kläder så får han sköta sitt? Men, vad är det för familjekänsla? Jag vet inte vad som är bäst. Ge gärna fina tips om ni har för jag är i någon slags kris!


<3


                                                       

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Vera:

Fy vad orättvist!! Du måste stå på dig!! Jag blir så himmla ledsen när jag läser vad du skriver, på sista tiden verkar du så ledsen och allt verkar bero på att du får slita som ett djur och din kille som borde vara den första att stötta dig bara ligger på soffan. Men jag vet att du kommer att stå på dig, jag vet att du kommer att ordna allt du är en riktig fighter!! Glöm inte att du är stark och sluta aldrig att blogga!!! puss <3

Kommentera inlägget här :