Eftermiddagspyssel

publicerat i Allmänt;
Fixat! Nu har jag knåpat ihop den här första listan som förhoppningsvis ska hjälpa mitt och Eriks förhållande, genom rutiner och schema över vem som gör vad. Nu kommer den lilla rackaren absolut inte kunna smita! Jag har gjort ett schema över en månad. EN månad är den tiden han får att överbevisa att han verkligen kan hjälpa till. Fungerar det så är det schemat som vi kommer fortsätta leva och gå efter. Fungerar inte det heller så kommer jag gå över till det drastiska alternativet- Jag gör mitt och skiter i ditt. Alltså, jag lagar min mat, tvättar mina kläder och diskar min disk, så får han ta sitt. Väljer han att skita i det så blir det bara mer jobb för honom, en hungrigare mage och lortigare kläder. Förhoppningsvis så behöver vi inte dra det hela så långt, men om vi måste så hoppas vi på att han lär sig en ordentlig läxa.

Nu gör vi oss reda för helgen! :) Bara en timme kvar nu, wohoo!

<3



Visning hur schemat ser ut:

Disk- och Mat schema

VECKA               DISK                                                 PLANERA MAT                                    MAT
_____________________________________________________________________

3
Fredag:              Elin                                                   Erik                                                   Erik
Lördag:              Erik                                                   Elin                                                   Elin
Söndag:             Elin                                                   Erik                                                   Erik

4
Måndag:             Erik                                                   Elin                                                   Elin
Tisdag:               Elin                                                   Erik                                                   Erik
Onsdag:             Erik                                                   Elin                                                   Elin
Torsdag:            Elin                                                   Erik                                                   Erik
Fredag:              Erik                                                   Elin                                                   Elin                     
Lördag:              Elin                                                   Erik                                                   Erik
Söndag:             Erik                                                   Elin                                                   Elin

Kommentera inlägget här :