Duscha,skrubba och grubbla

publicerat i Allmänt;

Jag har precis hoppat ur duschen. En sån där kokhet dusch så det ångar omkring en och huden blir alldeles röd. Jag duschade 45 minuter och sen kom Erik hem och ville mysa i soffan så då fick mitt grubblande vara över. För, det är just grubblande jag pysslar mycket med i duschen. Då får man egen tid att fundera över saker som man inte hinner annars.
Idag var en sån dag då jag grubblade över min vikt. 65 kilo. Jag dog. Jag bestämde mig ganska snabbt för att det här inte kan fortsätta utan jag måste väga mindre. Nu är jag inte tjock under några som helst omständigheter men ändå visar vågen en chockvikt! För, så mycket muskler skulle jag ändå inte vilja påstå att jag har. Därför är mitt mål bestämt - äta nyttigare och träna mer, mer, mer! Därav kvällen middag: Majsplättar med sallad och keso. Betyg: 3/5. Kan tänkas att jag måste ge det någon chans till, men absolut ingenting som någonsin kommer bli min favorit och hamna på toptio- listan.

Tror ni att jag lyckas med mitt mål att förlora lite vikt? Jag mer hoppas än tror att det kommer gå. Det är inte träningen jag oroar mig över för den vet jag att jag fixar, det är snarare maten... Jag ger aldrig upp, men jag vill inte hoppas på för mycket heller.

Lite skönhetssömn nu och sen en ny dag med nya tag så jag orkar med mitt nya mål. Sov så fint vänner <3

<3

Kommentera inlägget här :