Tårtan

publicerat i Allmänt;
God morgon på er :)
Äntligen är det torsdag, det är så härligt när veckorna springer fram tycker jag. Även om man inte hinner med riktigt så slipper man gå och längta som en galning till helgen, hihi.
Igår kväll var det som jag nämnde en hektisk dag, blev ett långtråkigt inlägg, och jag utlovade både ett recept och en historia om tårtan. Tänkte börja med tårtan så får ni receptet senare under dagen.

Igår ringde jag pappa och frågade honom om han kunde komma till Sandviken och hämta ett paket till mamma som han och Emma kunde ge henne på morgonen eftersom jag inte hade tillgång till bil. Han sa att han bara skulle äta och sen skulle han höra av sig igen. Jag hoppade i mina pyjamasbyxor, började laga mat, diska och plocka med tvätten- samtidigt. Efter ett tag (mitt under matlagningen), så ringer pappa och säger att han står utanför och vill att jag följer med dom hem till Jäderfors och fikar, så tar vi med presenten på en gång. Jaha! Stressen blev uppvriden på max igen. Skyndade mig dra av maten, ställde in allt i kylen som behövde stå där. Sprang in i sovrummet och letade på några byxor att ha (det bästa som jag hittade i all stress var ett par mysbyxor som jag till och med har tränat ett pass i, haha!), sen sprang jag ut och klädde på mig i hallen. Höll på glömma det viktigaste, paketet. Så jag skyndade mig in igen, kunde inte välja vilket paket jag skulle ta så jag ringde pappa och frågade. Som att jag blev nå klokare av det? Haha, nej det blev jag inte för det slutade med att jag i alla fall fick välja paket, så jag gjorde det och skyndade mig ut.

När jag väl kom ut i bilen satt både pappa och Emma där. Då säger pappa, vi skulle ha haft en "stubbe" (ni vet, en sån där minitårta), och fikat på ikväll då. Så vi åker till marangoni, som såklart har stängt och stänger klockan 18:00 (vi kom dit 18:04, såklart....). Då drog vi en rövare och chansade och åkte ner på stan fast vi var 99% säkra att alla butiker på stan stänger sex. Hur som, jag och Emmapemma knatade iväg och när vi kom fram till fiket så ser vi tårtorna ligga kvar vid disken, men dörren är låst. Dock ser vi en dam som jobbar där, så vi gestikulerar med både armar, ben och mimrörelser (vi måste ha sett hur fula som helst ut, haha!). Hon kommer och öppnar. Vi frågar jätte, jättesnällt om vi får köpa en tårta. Hon säger surt att vi borde veta att alla butiker stänger sex, men att om vi har kontanter så går det bra. Wohoo! Vi blir överlyckliga, tackar så himla mycket, köper en prinsesstårta (eftersom dom inte hade någon "stubbe"), betalar och är överlyckliga. Ibland ska man ha flyt helt enkelt :)

15 minuter senare är vi hemma och överraskar mamsen som blir så chockad, men ack så glad :)


Kommentera inlägget här :