Min sjuka morbror<3

publicerat i Allmänt;
God morgon!

Så var det onsdag idag, lillördag, och det är gråtrist väder ute. Varför kan vi inte också få sånna här ljuvliga, varma vårdagar för där solen bränner mot ansiktet och kylan ligger i snön? Jag är avundsjuk på alla andra som får uppleva det redan nu!

I alla fall har jag ring och pratat med min morbror. Ni vet, han som fick hjärnhinneinflammation och en stroke vid nyår. Han har repat sig ordentligt nu, med tanke på hur han var för bara någon månad sen. Då kunde han inte ens prata, men nu har han fått sin egen telefon på rummet och kan prata när som helst i princip. Så jag passade på att ringa honom, fråga hur det var, fråga om det kändes bättre och om han förstod hur sjuk han varit. Han förstår nog inte riktigt hur himla sjuk han var, för det enda svaret man får är "jaja, mormor har berättat", och så tillägger han alltid "Du och Erik kan väl komma och hälsa på".
Jag ska ner till Stockholm den andra mars, då ska jag passa på att träffa Christer och se hur han mår, och hoppas på att han är så pigg som han vill påstå och att han kommer ihåg mig den här gången.

Ha en bra onsdag så här mitt i veckan <3

Kommentera inlägget här :