Kaos

publicerat i Allmänt;

Ikväll blev det en knasig, sådär halvstressig eftermiddag. Lite småjobbigt till en början faktiskt.

Åkte från jobbet direkt och handlade mat eftersom jag skulle prova göra en ny rätt (som faktiskt blev succé, bjuder på receptet senare!).
När jag handlar så ringer Erik och skyndar på mig för han behöver bilen. Jag tänker inte mer på det utan börjar skynda mig tills jag inser att JAG ju behövde bilen ikväll eftersom jag skulle iväg på Emmas skidtävling och hjälpa till.
Panikringer tillbaka till Erik, säger att jag skjutsar honom och cykeln till hans träning om jag får ta bilen. Han går med på det och vi lägger på, hinner lagom stoppa undan mobilen så ringer den. Då är det Emmapemma som ringer och säger att skidtävlingen är inställd pga. snöbrist. Åååh, galen!
Åker i alla fall fort hem för att ge Erik bilen, vad händer då när jag hoppar utanför dörren, jo en gammal klasskompis som jag inte träffat på 100 år kommer rusande och vi börjar prata. Så kommer Erik ut med cykel och hela kviddevitten, men det slutar med att han tar bilen och jag går in med cykeln.
När jag väl kommit in i lägenheten intalar jag mig själv flera gånger att jag ska sluta stressa. Jag hoppar i pyjamasbyxorna och börjar laga mat. Då ringer pappa och vill att jag ska följa med hem till Jäderfors och gratta mamma som fyller imorgon. Eftersom jag flyttat hemifrån och inte kan vara med och sjunga på morgonen längre så vill han ta det på kvällen. Jaha, det var bara avbryta matlagningen, hoppa ur pyjamasbyxorna och sen åk hem en stund på kvällskvisten. Var faktiskt riktigt mysigt<3
Blev en tårthistoria också, men den berättar jag i morgon för nu blev det ett långt inlägg plus att jag måste sova :)

Godnatt<3

Kommentera inlägget här :