Vad lite te kan göra

publicerat i Allmänt;
I morse skulle jag unna mig en kopp te och ta några tekakor till frukost i stället för den där tråkiga gröten som jag ätit varje morgon i flera, flera veckor nu. Så jag dukade fram frukosten och skulle knäppa på tebryggaren men någonting tog stopp. För när jag öppnade teburken och skulle fylla på bryggaren så kom doften som påminner mig om så många saker.
Jag köpte te:t första veckan jag flyttade hit till Sundsvall och drack det de första veckorna innan jag gick över till gröten. Och just det där te:t får mig att minnas tillbaka på så mycket som hände i början när jag flyttat ensam hit, men framför allt all saknad hem. Så jag kunde inte dricka mitt te i morse, jag började tänka alldeles för mycket och tog ett glas mjölk till i stället. Hjärnan låste sig helt! Måste ner på ICA och köpa nytt te idag.
 
 
 
Hörrni, onsdag i dag! Alltså mitt i veckan. Snart helg :)

Kommentera inlägget här :