Slickad katt

publicerat i Allmänt;

Så sitter jag här på jobbet igen på ett av mina tre sista förmiddagspass. Så sköt med tanke på att det är en nära- döden- upplevelse varje gång man kliver upp i princip. Men att den här morgonen skulle bli den värsta för denna sommar hade jag ingen aning om när klockan ringde kvart i fem. Jag torkade av lite regn från cykeln och hoppade på för att trampa iväg till jobbet. Det småduggade lite, men inte sådär så man skulle behöva en regnjacka utan det kom i lagom, liten mängd. Så jag cyklade på omedvetande om att halvvägs så var himlen öppen och regnet öste ner! På tio sekunder såg jag ut som en slickad katt och fötterna var sådär blöt så vattnet sipprar upp mellan tårna i skorna när man trampar! Med en markant ökning på tempot drog jag vidare mot jobbet och regnet höll i sig. Torkade av mig med handduken som blev riktigt blöt, hoppade i varma och osköna verkstadskläder och satte upp byxor samt strumpor på tork i hopp om att dom är torr till eftermiddagen när jag ska hem igen! Slänger in en före- och efterbild på hur byxorna såg ut. Den övre är byxorna innan, den undre är byxorna efter.

Kommentera inlägget här :