Heldag i Stockholm

publicerat i Allmänt;
God morgon! Här blev det sovmorgon idag eftersom jag var ordentligt sliten efter heldagen i Stockholm igår. 
Kom fram vid halv tio-tiden och skulle leta på konferenscentret vi skulle vara vid. Kommer fram och kan inte tro mina ögon! Herre gud, ska jag av alla vanliga människor verkligen vara här med allt märkvärdigt folk. Jag trodde inte det var sant (för att ni ska förstår lyxigheten så kostade det sketna lilla rummt vi var i (rymde cirka 50 personer), 18000:- att hyra, då förstår ni vad jag var på för ställe)!
Men jag går in där och njuter av varje sekud, det är just såhär jag vill jobba i framtiden så "hitta massa motivation nu Elin", tänkte jag under hela dagen.
Kvarten innan mötet skulle dra igång kommer min chef Helene fram till mig och säger att jag ska presentera mig själv inför hela gruppen, och berätta vad jag gör här. Hjärtat örjar slå direkt! Ska jag prata inför alla dom här människorna som är här, som jag inte ens riktigt vet vad dom gör här, och sen framför allt prata inför Olof Faxander! Men, lite inspiritation löste det hela galant och jag fick faktiskt alla ihop att skratta en liten gång, det kändes bra :)
Halv fem gick tåget hem igen och då var jag ordentligt sliten. 20:00 var jag i Sundsvall igen, hoppade på cykeln hem och låg sen framför tv:n och softade till både Robinson och Hollywoodfruar. Sånt man är förtjänt av efter en hård dag på jobbet tycker jag :)
 
Nej, nu är det dags att sätta fart. Ska ner på biblan och hämta min bok som har kommit, sen är det bara att dra igång med den härliga matematiken.
Kram<3
 

Kommentera inlägget här :