En dröm

publicerat i Shopping;

- Mamma, kom hit och kika!
- Men Elin, har du sett vilka billiga kakor dom säljer!
Jag tar med mig en hel bunt och tänker "dom här kan jag ha på mitt 20- årskalas".
20 stycken kakor, 5:-. Sjukt billigt!
Dammsugare, drömmar, bondkakor- allt finns!
- Mamma, jag ska visa hur du shoppar på bästa sätt, säger jag trots att mamma varit i Ullared och på Gekås fler gånger än mig.
Men mamma är snäll så hon låtsas att hon inte varit där tidigare och spelar med. Hon tar mina tips, antagligen med en nypa salt och ser lika glad ut som mig.
Vi är verkligen i paradiset, båda två. Vi skrattar, har så kul och shoppar. Mums för kropp och själ.
Men så ringer klockan och jag inser allvaret.
Det var bara en dröm.
Jag som hade gjort så bra fynd, dessutom måste jag bara till 20- årskalaset nu.
Typiskt.


God morgon fina ni!
Dags att kicka igång dagen trots att jag är superseg idag. Hade gärna kunnat stanna kvar någon timme till i sängen.



Kommentera inlägget här :