Jag vill ha sovmorgon!

publicerat i Allmänt;
God morgon finisar!
I morse hade jag kunnat betala dyra pengar för att ha fått stannat kvar i sängen och sovit lite till. Var oerhört trött och ville inget annat än att sova kvar. Antagligen berodde det på att jag inte sovit ordentligt inatt då jag flera gånger vaknat av att jag har trott att jag sovit över, och det hela började redan vid halv två tiden inatt. Sen när klockan närmade sig fem så vaknade jag var femte minut. Usch vad jobbigt! Sen ringde klockan sex och det var bara att masa sig upp.

Fast, jag blev lite sur på Erik i morse... För, det är alltid jag som får gå upp först (eftersom jag brukar vara ganska morgonpigg och inte han (han är som en död sill)), och gör frukosten till båda två och sen är det även jag som dukar av all frukost. Men i morse trodde jag att det skulle bli lite annorlunda. Eftersom Erik var vaken hela tiden efter att klockan ringt (bara det att han låg bara kvar och drog sig i sängen), trodde jag att han kunde vara bussig och gå upp och göra frukosten en morgon eftersom han visste hur trött jag var då jag somnade om och somnade om efter det att klockan ringt och vi var tvugna att gå upp. Men icke! Han låg kvar och mös ända tills frukosten var färdig preciiiis som varje morgon. Då blev jag lite sur...

Nu sitter jag på jobbet och försöker jobba med tunga ögonlock som hela tiden vill slockna. Man kanske borde testa vuxenlivet och hämta en kopp kaffe? Tjing på en stund

Kommentera inlägget här :