Lucia

publicerat i Allmänt;
Så var hon här igen, Lucia och hennes fina lussetåg. Har faktiskt den lyxen att kunna få ta del av och njuta på två luciaframträdanden idag. Det första var på jobbet i morse, mycket fint och klassiskt. Det var sådär så håret på ryggen reste sig, ni vet. Sen väntar ett lussetåg ikväll och det är min fina systers skolas lussfirande som jag får närvara vid. Ser fram emot det med spänning, speciellt när jag hört att min syster och hennes kompis har ett soloparti att sjunga.

Träffade nyss en pappa till två pojkar som jag lekte med när jag var liten. Den ena killen var jag dökär i! Så berättade pappan så glatt idag att han ska bli farfar snart. Jag dog. Min fina Robert- PAPPA! Nej, det klingade inte fint i mina öron det inte. Hahaha.

På tal om barn. Jag tänkte lite på det där igår. Jag är en person som är väldigt barnförtjust och prioriterar alltid familjelivet i första hand före allt. Så började jag fundera på min framtid med jobb, studier osv. Sen började jag tänka år. Så kom jag till om fyrä år, alltså år 2015, Dit är det evigheter! Lika snabbt kom jag att om fyra år kommer inte jag ha hunnit få några barn och antagligen kommer jag behöva bo kvar i Norrsätra. Så insåg jag att allting var ett skämt. Jag har inte tid att vänta så länge! Jag vill ut och testa mina vingar nu, nu, nu!
 
                               

Kommentera inlägget här :