Lev livet

publicerat i Allmänt;

Är det nu man ska vara glad att man lever? Efter att ha hunnit släcka en minibrand och får vara med om snön som ser ut att komma för att stanna. Som ni kanske förstår så snöar det för fullt ute med minimini snöflingor så det är supermysigt :)

Och branden. Jaa. Igår kväll mådde jag verkligen pyton (känner mig lite piggare idag men det är långt ifrån bra), så jag orkade inte göra någonting. Direkt efter middagen gick jag in och la mig på soffan, orkade inte ens duka av efter mig. Erik stannade ett tag i köket så jag trodde han dukade undan och sådär. Sen kom han in till mig, kelade en stund innan han åkte och handlade ingredienser eftersom han skulle baka. Så, när han ändå skulle åka och handla tänkte jag att ja men jag sover en liten stund jag då. Men så när jag låg där och vilade kände jag en konstigt doft så jag gick in i köket och där brinner det för fullt i vår adventsljusstake! Jag fick panik och blåste som tusan (visste inte att jag hade sån grym lungkapacitet, hihi), och kunde släcka allihopa. Som tur var hann jag släcka allt i tid så ingen skada blev skedd. Gissa om Erik fick lite skäll när han kom hem? Ja liiiiiite kanske.

Ha en fin onsdag<3

Kommentera inlägget här :